2009. október 29., csütörtök

Fonalgrafika!



Kontárkodom kissé a fonalgrafikával. Skorpiócska-Andi segédletével. :) KÖSZI ANDI minden segítséget.


Elkészült a képeslap anyósom szülinapjára. (vasárnap megyünk le)


A rózsás minta sablon. A szöveget én kontárkodtam össze. Nekem teccik. :)

A kép kétféle zöldből és két féle pirosból van. a jobb alsó rózsa sötétebb, virágilag is levélileg is (latinka ne fordulj le a székről jó magyarságom miatt. :) a másik világosabb piros ill zöld, kivéve a szárat.

Lett kérdezve a technika. Hát én leírom, de vegyük már figyelembe, hogy ez a második fonalgrafika munkám. (az elsőt a.nemetne Adri birtokolja. )

Én sima fotokartonra dolgoztam, aminek mind akét oldala színes. 3 oldalú képeslapot szabok ki, melynek a közepére bökök. :) Szó szerint mert a művelet azzal kezdődik, hogy a kinyomtatott mintát (sablont) gémkapoccsal rögzítem a lapon. Aztán fogok egy tűt (én jó nagy fejű jó hegyes gombostűt használok), s nekiállok böködni. (andinak szupi kis sk kütyüje van e célra gyűszűbe eszkábált tű, aminek ugye jó a fogása, de nekem se gyűszűm se ügyességem, se mindenre kapható pasim) Én az Ádi pelenkázóján szoktam bökni. A szívacson. :) (gyerök még nem raklamált érte. ) Ha kiböktem jöhet a fonal. osztottszálú hímzőfonal egy szálával. sima öltésekkel. (általában a mintákon van segédlet mit hogy kell, hova böksz, mi a sorrend. Ezen a képen. a Rózsák szára és a rózsa maga amolyan "kétszálas" egy szállal van hímezve, de eőször minden páratlenon megyek végig, aztán minden pároson, így fedik egymást a szálak (persze oda-vissza mindkétszer (mintha kontúroznál)

A feliratnál én totál úgy csináltam, mint anyagon. S a pontok kis franciacsomók. Annyi a bibi, hogy itt muszály ugyanoda visszaölteni.

Belül ilyen lett:

Bocsi a kép minőségért, de éjjel lett fotózva.
A kézírás nem az erősségem, így a jó öreg wordot hívtam segítségül, a színes nyomtatómat meg egy hp nyomtatható fóliát. (egyébként élőben nagyon mutatós, de ha vakuval fotózom, akkor csillog, ha meg nem, akkor ilyen! )
A kis képecske is majdnem elkészült, csak sikeresen elkevertem egy darabka fonalat, ami még kéne. Holnap vad keresésben leszek, aztán meg előkapom a színmintámat, s próbálok legalább hasonló venust nézni, amivel a maradék pár xet megcsinálom. :(
ez a fonalgrafika egyre jobban tetszik, szerintem készülnek majd karira is lapok. meg anyák napjára majd feltétlen.!! :)
egyszerű, gyors, mutatós.

10 megjegyzés:

N. Adri írta...

Judit, nagyon szép lett ez a képeslap is. Köszönöm, hogy az enyém lehetett az első munkád! És a leírást is. Már csak annyi kérdésem lenne, hogy kezdéskor és befejezéskor hogyan rögzíted a fonalat?
Köszi.

judit.6 írta...

Bevallom ahogy esik úgy puffan, van hogy rábiggyesztek egy marhanagy csomót, van hogy elfűzöm a cérnák alatt. Nagyon nem izgat, mert úgyis takarva van. :)
örülök, hogy tetszik neked!!

Anzso írta...

Örülök hogy sikerült elkészítened a rózsát. A szárát én nem így varrom hanem száröltéssel.
Adri én celluxal szoktam a hátulján rögzíteni a szálat kezdéskor.

Cinella írta...

Hú, de jól néz ki! Kaphatok ilyen mintát? Cinivel szivesen kipróbálnánk.

Zsuzsa írta...

Aszta!
Nagyon jól néz ki, kár, hogy én most úgy érzem, hogy nem lenne hozzá türelmem. :( Pedig szerintem anno, kisiskolás koromban csináltunk ilyeneket, de most komolyan.
Viszont az ötlet nagyon jó, tetszik, lehet, hogy tavasszal megtanulom, és jelentkezem a Bea sulijában a kézműves délelőttre májusban, hogy szívesen tanítgatnám a gyerekeket. Amúgy is gondoltam, hogy besegítek nekik, mindig annyira jó dolgokat csinálnak ilyenkor! De ha nem most, akkor jövő karácsonyra, de tuti, hogy kipróbálom. ;)

Unknown írta...

Köszi csajok. S élőben még mutatósabb. Már ott tartok, hogy szívem szerint megtartanám. :)
Andi: hát ez is száröltés csak duplán. :) Így vastagabb a szár.
Szilvi majd átküldöm neked. Egyébként Anditól kaptam én is. :)
Hát mi suliban nem sok kézimunkát láttunk. Emlékemben él valami pedálos varrógép, némi rémálommal, valami párnahuzatot varrtunk, aztán ennyi. Én minden kézimunka tudásomat amoylan autodidakta módon tanultam meg. Pölö a keresztszemezést is. :) Láttam egy képet, meg hogy xeket kell csinálni, vettem egy rico füzetet, fonalat anyagot, s megcsináltam a cicát. :) Majd mutizom.
Én tuti csinálok még képeslapokat. Úgy megszerettem, pikk-pakk megvan.

Zsuzsa írta...

Judit!
Látod, látod, ennyit jelent a 10 év pluszom. ;)
Mi rengeteget kötöttünk, horgoltunk, hímeztünk, no meg barkácsoltunk is gyakorlati órán, nekünk így hívták anno a technika órát. És külön voltunk fiúk-lányok, sőt még főzni is tanítottak, no de azt nem ott tanultam meg, ez tény, és állítólag, sőt tuti, hogy most sem tudok főzni. :D :D

Kriszti írta...

Nagyon szép lett a képeslap. Megértem, hogy megtartanád. :)

judit.6 írta...

Nekünk technika óránk volt. Barkácsoltunk, kishajó, sárkány, télapó, anyám tyúkja... :) Valszeg a tech tanárunk sem igazán volt jó a kézimunkában. :) Kötni a nagyim megtanított még anno 10 évesen, de kb akkor volt utoljára a kezemben kötöőtű, s horgolni is megtanított, persze csak az alapokra. De arra emlékszem, hogy a tesóm barbie babáinak horgoltam kabátkát, szoknyát... :) Talán még meg is vannak valahol anyuéknál... de már rég nem tdunám megcsinálni.. 15-20 év nagy kiesés. S már a nagyim sem él. :( 5,5 éve..

Névtelen írta...

Szia Judit!!

Nekem is van fonalgrafika könyvem. nagyon szeretem ezt a technikát. Ha gondolod, akkor el tudom őket küldeni postán fénymásolásra. Azt hiszem, van 3 is.
Puszi: Case